Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Kdy jsou manželé a milenci jednotní?

Když jde o to, aby museli vynaložit co nejmenší úsilí na nějaké řešení situace, jsou muži vzácně jednotní. Manželé i milenci. Tedy pokud nějaké máte. A pokud ne, ty, které je mají vám rády potvrdí.

Stalo se mi – a komu se to nestalo - že jsem nedobrzdila na světlech a skončila v kufru auta přede mnou.

„Jsi v pořádku?“ ptá se mne manžel v telefonu.

Po té, co mu sdělím, že ano a odneslo to jenom auto, z kterého ovšem vytekly jakési mnou neidentifikovatelné kapaliny, slyšitelně se mu uleví.

„Promiň, ale já musím na poradu, zavolej do pojišťovny, postav to k chodníku. Kdyby něco, zavolej mi.“

Jak to mám asi postavit k chodníku, když auto nejede, už mi neporadí.

„Hlavně, že se ti nic nestalo! Tak papa,“ uzavře to muž.

Volám svého přítele – milence, chcete -li.

„Jsi v pořádku?“ ptá se.

Po té, co mu sdělím, že ano a odneslo to jenom auto, které je ale nepojízdné, slyšitelně se mu uleví.

„Tak hlavně, že se ti nic nestalo.  Promiň, mám poradu. Kdybys něco potřebovala, tak zavolej. Jo a dej to radši ke krajnici. Papa.“

A proč mu asi tak volám? Proč jim tak asi volám? Protože to umím zvládnout sama a nic nepotřebuju? A prosím, teď na mě, milí čtenáři,  nechoďte s morálkou, to sem nepatří. Stojím tam vedle toho chromého tvora na čtyřech kolech, naprosto nepoužitelná. Naštěstí, pán, co se nestačil dost rychle rozjet,  je ochota sama a vyplní se mnou i hlášení pro pojišťovnu.

„Měla byste to strčit ke krajnici,“ poradí mi,  naskočí do svého zcela pojízdného vozu a odfrčí.

Poslední možnost. Volám svého syna a rozbrečím  se do telefonu.

„Mami, zamkni auto, dej tam trojúhelník, je v kufru po koberečkem a počkej na mně.

Jestli jsem v pořádku, se mne nezeptá. Kdybych nebyla, tak asi netelefonuju. Přijede za půl hodiny,  odveze mne domů, prostuduje pojistnou smlouvu, kterou kupodivu najdu, zavolá odtahovku a objedná mne v servisu.

„Chápeš to?“ popisuju rozhořčeně kamarádce svou bourací anabázi.  Nechali mě tam stát. Oba! Nebýt mého syna stojím tam dodnes.“

Co jsme to mužům udělaly? A co jsme to hlavně udělaly samy sobě? Můžeme si za to samy, všechny,  z nichž se staly sebevědomé ženy, které si umějí poradit. Sundaly jsme jim z ramen nutnost nalézání řešení.  Protože je to pohodlné.  Protože oni mají vyšší poslání. Živíme děti, vozíme auta do servisů, řídíme firmy, když přijde povodeň, vyklízíme podmáčené sklepy. A vychovaly jsme další generaci sebevědomých žen, které jsme naučily zvládat všechno samy. A když pak zůstaneme stát nepojízdné u krajnice, divíme se, že nám nepomůžou. Odnaučily jsme je to. Nedělám si iluze, že můj syn je jiný. Nemůže být jiný. Jen ještě nemá to srdce odmítnout vlastní matku.

Kdyby mu zavolala jeho žena, řekne: Mám poradu. Postav to ke krajnici. Pusinku. Papa.

Muži nás milují, když jsme v plné síle, vtipné, zábavné a sexy. Až jednou nebudeme vtipné zábavné a sexy, až  pod tou námrazou všech nutných řešení, která jsme za celý život musely najít, padneme k zemi, tak nás překročí a půjdou dál. Postaví nás ke krajnici.

Papa.

 

Autor: Anna Tůmová | čtvrtek 19.11.2015 9:10 | karma článku: 26,93 | přečteno: 2129x
  • Další články autora

Anna Tůmová

Lachtan Béda, lachtan Áda – olympiáda

„Ty krávo, kam to dáváš? No bych snad vybral i já. Bože to jsou... Jeď, jeď... Do h...“ Pokud tipujete, že cituji z nějaké drsnější detektivky nebo akčního thrilleru, tipujete špatně. Pravda je prostá: MUŽ se dívá na olympiádu.

22.8.2016 v 11:00 | Karma: 17,22 | Přečteno: 2781x | Diskuse| Ona

Anna Tůmová

Miluju tě jak svý boty

Pokud se v něčem liší mužský a ženský pohled na svět není to emancipace, ani genderová nevyváženost, natož povinné kvóty, které nikdo nedodržuje. Mužský a ženský princip se historicky střetává ve zcela zásadní položce: BOTY.

14.8.2016 v 14:00 | Karma: 12,48 | Přečteno: 433x | Diskuse| Ona

Anna Tůmová

Výměna manželů

Ahoj holky, Přestal vás bavit váš kluk, milenec nebo manžel? Tak takhle nějak to začalo. Nebojte se, tohle není náborový článek do televizní soutěže! To je jen takový nápad, co by se stalo kdyby...

11.1.2016 v 9:00 | Karma: 11,65 | Přečteno: 861x | Diskuse| Ona

Anna Tůmová

Přínos myčky k manželské harmonii

Jsou dvě věci, které významně přispěly k emancipaci žen. Volební právo a vynález myčky nádobí. Cesta k prosazení obojího nebyla jistě jednoduchá.

15.12.2015 v 9:00 | Karma: 17,36 | Přečteno: 897x | Diskuse| Ostatní

Anna Tůmová

Každý národ má Stardance, jakou si zaslouží

Michael Kocáb kdysi, v době zahnívající totality, porýpl veřejně větou, že každý národ má vládu, jakou si zaslouží.

7.12.2015 v 11:00 | Karma: 28,43 | Přečteno: 1953x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Co v EU prosadili čeští europoslanci? Nabíječky i Erasmus, připomínají se

28. dubna 2024

Premium V Bruselu a Štrasburku proběhlo v týdnu velké loučení. Ve stávajícím složení se totiž europoslanci...

Děti na Haiti cestou do školy překračují mrtvoly. Misie z USA líčí praktiky gangů

28. dubna 2024

Premium Od spolupracovnice MF DNES v USA Co mi vyprávěli po telefonu známí z Haiti, k nimž tam jezdím: školy a obchody se řídí podle toho,...

Zastřelili ho, pomočili a pověsili. Jak vznikla fotka mrtvého Mussoliniho

28. dubna 2024

Seriál Doufal, že uteče a i s milenkou dožije v bezpečí. To by se však víc než dvě dekády nesměl chlubit...

Hamás zveřejnil video Američana a Izraelce unesených v říjnu loňského roku

27. dubna 2024  19:18,  aktualizováno  21:55

Palestinské hnutí Hamás v sobotu zveřejnilo video zachycující dva z rukojmích, které uneslo při...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 13
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1324x
Anna Tůmová, autorka první knihy A co s tím má společnýho láska? - takže do označení spisovatelka mám daleko. Spíše zlodějka příběhů lidí kolem mně, které se snažím převyprávět...V září 2016 vychází moje nová kniha Miluju tě jak svý boty. Chtěla jsem, aby byla veselá a prý opravdu je.

Seznam rubrik